"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

1. november 2010

Dekorere lys


1. november. 

Har du begynt på juleforberedelsene kanskje? 
Jeg har dekorert noen lys. I fjor gjorde jeg det med kubbelys, men etter å ha blitt inspirert av Things blogg Juleglede bestemte jeg meg for å prøve det på vanlige kronelys og.

Fram med serviettene som hører til Porsgunds Victoria Nisseservise og hvite lys. 
Jeg bruker bare det ytterste av de tre lagene på servietten. Klipper rundt motivet og legger det mot lyset. Varmer innsiden av en skje ved hjelp av et tent lys og bruker baksiden på skjeen til å smelte stearinen gjennom motivet. Pass på at du dekker hele motivet. 

Enkelt og dekorativt, og ikke minst helt unikt!

4 kommentarer:

  1. Så fint :) Tar med meg det tipset, jeg er godt igang med å lage juleting - storkoser meg med det :) Nå er det jo ikke lenge igjen, det er jul i neste måned! :)
    Klem fra Monica

    SvarSlett
  2. wow, dett var jo bare helt lekkert! Tusen takk for oppskriften. Helt genialt altså!

    Ha en fortsatt flott 1. november
    Marianne

    SvarSlett
  3. Kjempe fint! Tar med meg inspirasjonen inn i min egen juleforberedelser.
    Klem Igi

    SvarSlett
  4. Har tenkt på å prøve dette ei stund. Må bare finne egnede servietter først. Fine nisselys!

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.