"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

29. desember 2009

Dekorere lys!



Du kan enkelt dekorere egne lys.
Ta et hvitt kubbelys og en trelags serviett. Så tar du av laget med motivet på og klipper så nærme inntil motivet som mulig. Varm en skje enten på et stearinlys eller en stekeplate. Legg servietten på lyset og stryk over med den varme skjeen. Stearinen vil trekke gjennom papiret og motivet "smelter" inn i lyset. Dekorativt og enkelt.
Du kan gjøre det samme med bilder utkjørt på vanlig kopipapir.

2 kommentarer:

  1. Så fine lys! :-) Det må jeg jammen prøve jeg også. Hørtes i alle fall overkommelig enkelt ut. Selv om det med stekeplaten ikke går an her pga induksjonstopp ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg brukte stearinlys, Silja. Det syntes jeg var lettest. Varmet den på innsiden og brukte baksiden til å smelte stearinen. Men bruk en du ikke trenger til noe annet for den blir ikke noe særlig etterpå.

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.