"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

5. desember 2010

Pikekyss


Pikekyss

200 gram eggehviter, ca 6 egg
400 gram sukker

Bland eggehviten og halvparten av sukkeret. 
Stivpisk til du kan holde bollen opp ned uten at det renner ut.
Bland i resten av sukkeret og pisk det forsiktig inn. 
Fyll en krempose eller brødpose og sprøyt ut pikekyss i passene størrelse på 
et bakepapirkledd stekebrett (eller 5). 
Tørk på 90 grader i 60 - 90 minutter - alt etter størrelse. 

Jeg sprøyter først ut hvite pikekyss og så blander jeg i rød konditorfarge i resten av "deigen". 
Da får jeg de babyrosa. 

Vel bekomme!

3 kommentarer:

  1. Pikekyss som smelter på tunga er nyyydelig godt! Selv har jeg ikke kommet i gang med julebaksten enda, men neste uke blir det tid til mange koselige juleforberedelser.

    Ønsker dere en finfin 2. advent!

    SvarSlett
  2. ♥ Nammis....
    Håper du koser deg denne andre søndagen i advent!
    Det ser ut til at du kan vinne en premie i Julegledes Julekalender i år! :)

    SvarSlett
  3. Å det er kjempe godt!
    Tror jeg må lage det til jul jeg også.
    Klem Igi

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.