"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

10. oktober 2010

Til alle dere som har malt bord!!! Jeg trenger hjelp!

Et spørsmål til alle dere som har malt bord som er i bruk daglig. 
Hva slags maling brukte du?


For en stund siden malte vi spisebord og salongbord hvite, men det tok ikke lang tid før malingen begynte å flasse av. Nå er det flekker her og der hvor malingen er helt borte. Skikkelig lekkert gitt. 
Bordene er fra før av lakkerte furubord, men de er pusset, grunnet og malt med tre strøk oljemaling. 

Nå må jeg male igjen, men hva anbefaler du? 

14 kommentarer:

  1. Anbefaler gulvmaling jeg!! Du får malingen i alle slags farger og da tåler bordet en skikkelig vask!!
    Ha en flott kveld:)
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett
  2. Vi anbefalerer det samme som Gro-Beate:)

    Klem:)

    SvarSlett
  3. Så koselig at du vil legge deg til som følger:) Vi ser deg ikke i følgerlisten vår nå..? Men, kanskje det er en feil:)

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så flott at dette spm blir tatt opp!
    Har akkurat likt problem.
    Takker!
    Monica

    SvarSlett
  5. evt shipholin. Se på denne bloggen, der er det brukt på gulvene.. http://pitoresk.blogg.no/1284152200_10sep2010.html

    Må herdes en stund, men siden de har det på gulvene regner jeg med det er veldig slitesterkt.. (er vel egentlig til bruk på båt...)

    SvarSlett
  6. Vi har brukt jotun lady tre og panel, fungerer ypperlig på våre spisestoler og spisebord....

    *klemmer*

    SvarSlett
  7. Jeg har ikke bord som er i daglig bruk faktisk, men tar gjerne imot tipsene du får inn! ;)
    Og skikkelig herlig stemningsbilde! <3

    SvarSlett
  8. Tusen ♥-lig takk for den nyydelige premien jeg vant i give-awayen din! Både duken og sinkhuset er tatt i bruk for leeeengst ;o)

    Klem til deg!

    SvarSlett
  9. æ har brukt bære bengalack :) kviiit :)
    bli kjempe bra. koselig å sjå en trønder i bloggverden :) å fin blogg...
    legg dæ på blogglista mi :)

    SvarSlett
  10. Takk for det ;-)
    Veldig fornøyd selv altså!

    Malingen er ute av prod.men butikkene selger fortsatt ut det de har tatt inn...
    -Så det er bare å hamstre!

    Håper vi får se ferdig resultat!
    Klem

    SvarSlett
  11. Hvor har du kjøpt de tre små søte sinkhusene med hjrter på taket?

    SvarSlett
  12. Hei. Har samme problem med maling jeg. Det har gått fint på alt av møbler, men på salongbordet har malingen blitt fort slitt. Ellers må jeg si at du har en kjempefin blogg som jeg gjerne følger;) Forelsket meg i sinkhus jeg også, og fant på Bohus. Klem;)

    SvarSlett
  13. Hei, jeg vil gjerne gi deg noen råd:-)
    Det viktigste er å huska grunnarbeid først. Du er nødt å rubbe alle møbler og vaske over med vaskemiddel som fjerner fett. deretter pusse forsiktig vis fibrer har reist i treverket. og la møblet tørke innvendig før du grunner med vannbasertheft grunn for ikke sugende underlag eller sugende underlag. i dagens maling er vannbasert maling så bra at du trenger ikke å male med olje. husk at oljemaling er ikke bra for helsa eller miljø så gulner det etter hvert. og i tillegg så "går"olje inn i treverket mens akryl maling ligger utenpå treverk. Jeg anbefaler deg en fin maling som er vannbasert gulvmaling 3 stjerner som er meget bra og slitesterk.og fin glans i. Lett å male med. Pensel og rull som er egnet for møbler er også et viktig verktøy. Håper det var et nyttig tips. Til lykke med malingen.
    Mvh Merete

    SvarSlett
  14. Vi lakkerte bordene i stedet for å male dem, funker fint! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.