"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

18. mai 2010

Lykken er et russekort....vår 17. mai.



Vi hadde en super 17. maifeiring i går. 
Begge ungene koste seg masse til tross for litt sur vind. 
Vi gikk i barnetoget sammen med barnehagen på morgenen, og så gikk det slag i slag med kaffebesøk, leker og sosialt samvær på skolen her, middag og borgertog klokka 17.00. Da vi omsider kom hjem var begge barna fulle av inntrykk, slitne og fornøyde. Vi voksne var slitne, konstaterte at det hadde vært en fin dag og at beina var vonde - også i år :)

Eldstemann på 5,5 år var i år som i fjor gal etter russekort. 
Det er en evig konkurranse og i år fikk ikke russen kaste kort fra russebilene så de samlet seg på kirkebakken her og kastet ut dunger med russekort. Man kunne bokstavelig talt si at det regnet russekort. 
Og poden var ikke vanskelig å be. Han fløy rundt som en gal og samlet og samlet. 
Kun innom oss for å "laste av" før han løp tilbake. Jeg blir litt barnslig jeg og, for jeg synes det er festlig for barna dette. Jeg prøvde å avbilde min lille samlerakett i sort skinnjakke, så det kan jo hende du ser han på bildene under, omgitt av et hav russ og russekort. 

Og han var fornøyd med resultatet: 
310 russekort. 

Og mamma'n er glad for at han ikke kan lese alt som står på dem :)

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder från 17 Maj, förstår att ni hade en toppendag.
    Mycket fin folkdräkt Du har så fina färger.
    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.