"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

19. januar 2010

"Polpette Saporite"



Eller Italienske kjøttboller om du vil.
Dagens middag i heimen her, og det var kjempesnadder.

Du trenger:

500 gr kjøttdeig
1 gul løk
hvitløk
2 egg
1 boks hakkede tomater
1 brokkoli
500 g poteter
1 skive brød
Litt olivenolje
Melk
Smør
Salt
Pepper

Du gjør:

Kjøttboller:
Legg en skive brød i bløt i litt melk.
Finhakk 1/2 løk og la den surre i 2 ss smør til den er blank og myk.
Klem melken ut av brødet og bland brød og løk med kjøttdeigen.
Arbeid den godt inn sammen med to egg, salt og pepper. Form kjøttboller og stek dem i litt smør på middels varme til de har fått en jevn og fin farge. La kjøttbollene trekke i tomatsausen i noen minutter før du servere dem med brokkoli, kokte poteter eller potetstappe.

Tomatsaus:
Finhakk løk og eventuelt hvitløk. Bruk en halv løk pr. boks tomater.
Dekk bunnen av en kjele med et tynt lag olivenolje.
Tilsett løk og la den surre i oljen til løken er blank og myk. Tilsett tomatene og evt et fedd finhakket hvitløk. La sausen småkoke i 20 minutter. Smak til med salt og pepper.

3 kommentarer:

  1. Dette så godt ut. Det skal jeg jammen prøve!

    Det ligger noe til deg i bloggen min.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Nam!

    Tar du utfordringen fra meg? :)

    SvarSlett
  3. Nam-nam, ser godt ut! Og kanskje til og med noe barna vil like.

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.