"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

30. januar 2010

Kjørt på hjort

Torsdag morgen kjørte jeg på hjort.
Jeg har bodd her i snart 8 år og har aldri gjort det før, men på torsdag var det kommet nysnø oppå isete veibane, det var nettopp blitt brøytet og det var glatt.
Jeg så fire hjorter på veien foran meg og bremset godt ned, men slapp opp litt da de gikk til venstre for bilen. Dessverre var det en som ombestemte seg og stakk mot høyre. Så jeg traff henne med "hjørnet" på førersiden av bilen.
Det hørtes nok verre ut enn hva det var, for jeg fikk nesten ikke skader på bilen. Lykta og støtfanger er klemt tilbake ca 0,5 cm og registreringsnumret ble revet av. Samme med dysen som spruter spylervæske på lykten.
Jeg ringte politi og viltnemd, men hjorten ble aldri funnet så de antok at den hadde det bra. Fordelen med glatta var nok at jeg har slått beina innunder den og at den skled foran bilen. Stakkars "liten".
En skremmende opplevelse var det dog.

1 kommentar:

  1. En skummel opplevelse, håper det ble med denne ene gangen!

    Husker en gang på hytten, midtvinters. Vi kom kjørende, veldig stille og rolig opppover skogsveien, og 3meter foran oss kommer plutselig en stor elg gående over veien. Vi kjørte så sagte at bilen stoppet uten problem. Elgen stoppet, stod og tittet på oss/bilen og gikk så videre innover i skogen....

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.