"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

1. januar 2010

Lysfat



Jeg er blitt ekstremt glad i lysfat av ymse slag og spesielt nå i jula har det vært koselig å ha dem stående. Det trenger ikke å være så avansert. Et kakefat, et par kubbelys, et kulelys, en liten stake for lange lys, en stake for kubbelys....det blir litt sånn at man tager vad man haver. Jeg har samla fram litt fra her og der og satt sammen. Det er bare å la kreativiteten flomme, og så kan man sitte og nyte skinnet av levende lys på mørke vinterkvelder.

Det avlange fatet er et krystallfat jeg har arvet fra min farmor. Jeg synes det er alt for fint til å bruke som kakefat så derfor satte jeg på en liten plante, en telysholder, en sandkakeform med et telys i, en julekule, en dekorstein med teksten "God Jul" (kjøpt på Plantasjen) og et par kubbelys.

Det runde fatet er et helt vanlig kakefat, og det er samme fatet, men det med svibel er fra julaften og det med roser er fra nyttårsaften. Da hadde svibelen takket for seg og gode råd ble mottatt med takk.

2 kommentarer:

  1. Kjempe koselig lysbilder. Elsker stearinlys, lykter, lysfat.. you name it... Har mer enn nok av de, iallefall ifølge samboern ;)

    SvarSlett
  2. Kjempefint og stemningsfullt! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.