"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

2. september 2011

Orkideer


Idag har vi atter hatt nydelig vær i Trøndelag.
Jeg har utvidet samlingen med planter, som ikke er så stor, 
med to nydelige orkideer. 



Jeg har aldri hatt orkide før så jeg aner ikke hvordan jeg skal stelle dem
Tips mottas med takk!



Var litt i tvil om jeg skulle kjøpe, men siden de var så billige tok jeg 
sjansen. Hadde neppe gjort det om det var full pris for dem.
Det er nok det som har hindret meg før og. 
Ødelegge dem med en gang og på en måte kaste vekk masse penger. 

Men noen gode tips om hvordan jeg holder dem i live mottas med takk. 
Jeg har lest på nett, men det er jo så mange motsigelser at en stakkar 
kan bli forvirret av mer. 

Håper dere får en super helg!
Klemmer. 



2 kommentarer:

  1. Sååå nydelige blomster!Lever de enda,hi,hi????
    Orkideer er veldig enkle å ha med å gjøre,vannes godt en gang i uken,da tar du den ut i vasken og lar ganske lunkent vann renne gjennom potten i noen minutter.Så setter du den tilbake i potta.
    Når den er avblomstret kutter du den litt tilbake,og lar den stå lyst, på et soverom eller lignende,der det er bittelitt kaldere enn i stua,vanner en gang i uken,og så vil den komme tilbake med nye blomsterstilker.
    Lykke til.
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.