"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

4. september 2011

Kildesortering


Regner med at de aller fleste driver med kildesortering for tiden. 
Her sorterer vi matavfall, restavfall, papir, kartong, papir, bleier, glass,
 metall og hard plast. 
I vårt übermoderne kjøkken fra 1980 finnes det ikke noen optimal 
sorteringsordning, så jeg ønsker meg virkelig ny kjøkkeninnredning med store
skuffer med sorteringsmuligheter. 


Nå har vi fått egne sekker for hard plast, papir og kartong. 
I tillegg har vi papirposer for mat og plastposer for bleier.
Men å ha dette overalt i huset skaper kaos synes jeg, for de er 
ikke akkurat dekorative. 
Vi har matavfallet i kjøkkenskapet under vasken, og bleiene på badet. 
Jeg fant disse herlige dunkene for papir og glass på Bohus her om dagen. 
De hadde en det sto resirkulering på og, men den var svart og jeg
var ute etter hvite. De står nå under barbenken vår på kjøkkenet og er 
så store at man fint kan ha sekk i dem. 

Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, men ønsker meg fortsatt ny innredning. 
Hvordan sorterer dere avfall? 

Ha en fin søndagskveld. 

1 kommentar:

  1. Vi har Et system fra Ikea under vasken. Pair i en hvit "tønne" slik som deg og flasker til pant i slagbenken i gangen. Funker ganske greit.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.