"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

25. juli 2010

Hva heter blomsten?



I kveld har jeg tatt noen bilder i hagen. Hagen min er ikke mye å 
skryte av men noen standhaftige løk og knollplanter har jeg da. Heldigvis. 
De svikter aldri og det hjelper jo på. Nå kunne jeg tenkt meg flere av disse gule 
og oransje gledessprederne, men hva heter de? 
Noen som gjenkjenner dem og kan hjelpe meg? 


Håper dere har hatt en fin helg. Her har vi 
hatt det varmt og godt og vi har fått unna litt ved, pluss at mannen 
har laget en "platting" av steinheller der hvor den nye trappa fra verandaen skal 
komme ned. Bilder av det prosjektet kommer etterhvert :)

5 kommentarer:

  1. hei på deg, de røde blomstene du viser øverst er keiser kroner ...har selv utrolig mange av den i hagen min...de er kjempefine :o)

    SvarSlett
  2. Hei
    Tor de gule er en type dagliljer.
    Fin blogg du har!

    SvarSlett
  3. Den oransje er ei lilje, muligens brannlilje. Google oransje liljer. Da finner du mange interessante sider. Blant anna denne; http://home.online.no le-linde/pages/dyrkeliljer.html

    (Det er vertfall ikkje Frittilaria imperialis keiserkrone).

    Den gule er Hemerocallis flava (også kalt Hemerocallis lilioasphodelus) Greit med latinske navn syns eg for da kan du google og lese masse om de selv.

    Håper du finner ut av det! Her skinner sola så eg bor vel komme meg UT!

    Klem.

    SvarSlett
  4. Ja! den gule er ei daglilje, på norsk. Det går litt fort her, klem,

    SvarSlett
  5. De oransje er Keiserkroner.
    Hilsen svigers.

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.