"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

15. februar 2010

Å stå på barrikadene!

(Foto: Namdalsavisa)
Mordagen ble brukt til å støtte en god sak.
Atter en gang er det snakk om å gjøre om fødeavdelinga på sykehuset til fødestue. En fødestue som ikke har anledning til å utføre keisersnitt, ikke planlagte og ikke hastesnitt. Strengt tatt kan de ikke utføre annet enn fødsel med normalt forløp - og hvem vet vel hvordan et sånt forløp blir?
Nå er det snakk om at den fødende må helt til Levanger eller til Tr.heim om det oppstår komlikasjoner, noe som i verste fall betyr 5 timers reisevei for den fødende.
Det er ikke god lokalpolitikk. I et område hvor man allerede ser nedgang i befolkningen er det vel omtrent det verste man kan gjøre, å ta vekk fødeavdelingen.

La fødeavdelinga bestå! Vi trenger den!

2 kommentarer:

  1. Utrolig at de i det hele tatt tenker i de baner. Håper virkelig fødeavdelingen får bestå!!!

    SvarSlett
  2. Hei Monica;)
    Leste i ett tidligere innlegg at du har vært i Amsterdam ;) Jeg reiser dit om en mnd, og lurer på om du har mere å fortelle ? Hva bør man se, spise, osv. Har du mere informasjon å dele, er jeg veldig takknemlig.
    Klem fra Vigdis.

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.