"Hvor skal vi hen?" spurte Ole Brumm. "Ingen steder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit.....

9. februar 2010

Norsk pannekake i Amsterdam!

Under vårt besøk i Amsterdam var vi en kveld innom The Pancake Bakery.
Det var der pappa skulle spise den O'store 60 års middagen sin og det var ikke pannekaker som vi er vant til, det er sikkert. Hva sies om en pannekake med is, krem, melis og karamellsaus?


Eller, den som jeg kjøpte. På menyen het den Noorse Pannenkoeken , eller norsk pannekake om du vil. Men den var ikke helt som den trauste norske pannekaka vi kjenner.

Norsk Pannekake i Amsterdam består av en pannekake fylt med kokt laks og kremost. Ved siden av fikk man en salat med grønn salat, rødløk, oliven (æsj....), strimlet gulrot, agurk, tomater og et par sitronbåter og rømmedressing.
Og en ting er sikkert: Det er den absolutt beste pannekaken jeg noen gang har smakt.

3 kommentarer:

  1. Nååå ble jeg sulten gitt! Så utrolig godt ut.

    SvarSlett
  2. Hvis jeg skal kjøpe flere slike blomster, så blir det på Rema 1000. Der solgte de samme blomst, men kun til 50 kr. Og hvis de da dør etter et par dager, så gjør det liksom ikke så mye. Denne betalte jeg 200 kr for, så jeg hadde håpet på at jeg kunne gledet meg over den litt lengre.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Jeg liker best pannekaker med is/krem og litt sjokoladesaus på jeg... Hehe :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom bloggen min og legger igjen en kommentar. Jeg setter utrolig stor pris på det og på denne måten kan jeg finne tilbake til bloggen din♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.